Lifestyle

Co zrobić na bezsenność?

Co zrobić na bezsenność

Najnowsze dane wskazują na to, że w naszym kraju od 30 do nawet 50 proc. osób może mieć problemy ze snem. Niestety skutecznie odbijają się one na życiu codziennym, koniecznie trzeba więc zastanowić się, co powoduje bezsenność oraz jak zwalczyć bezsenność. Okazuje się bowiem, że nierzadko za problemem stoją stosunkowo prozaiczne kwestie, które można przeobrazić i tym samym liczyć na regenerujący nocny odpoczynek.

Co powoduje bezsenność?

Kluczową kwestią jest odpowiedź na pytanie, co może być przyczyną bezsenności. Warto zacząć od problemów zdrowotnych, które mogą stać za taką przypadłością. Jedną z nich jest nadciśnienie tętnicze doprowadzające do tego, że krew nie może przepływać w sposób swobodny. Wówczas często pojawiają się bóle oraz zawroty głowy i właśnie problemy ze snem.

Co jeszcze może być przyczyną bezsenności? Zdarza się, że jest to również nadczynność tarczycy. Wówczas z powodu podwyższonego poziomu hormonów dostrzega się ogólny niepokój, a także przyspieszony rytm serca. W takiej sytuacji konieczne jest najpierw leczenie samej choroby, gdyż dzięki temu zasypianie może stać się łatwiejsze.

Częste jest też wybudzanie się w nocy. Zdarza się, że jest to rezultat przyjmowania leków na różnego rodzaju przewlekłe choroby i także ten czynnik sprzyja bezsenności.

Co powoduje bezsenność

Co poza chorobami powoduje bezsenność?

Przyczyny mogą być jednak zdecydowanie bardziej prozaiczne. Za problem może odpowiadać nawet zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniu, czy zbyt długie korzystanie z urządzeń elektronicznych przed zaśnięciem. Coraz częściej jest to właśnie ostatnia przyczyna, gdyż emitowane przez nie światło niebieskie zaburza wydzielanie melatoniny.

Co zrobić na bezsenność w tej sytuacji? Przede wszystkim gruntownie zmienić wieczorną rutynę tak, aby organizm w tych godzinach miał szansę na odprężenie oraz przygotowanie się do nocnego odpoczynku.

Jak zwalczyć bezsenność?

Znając przyczyny problemu można próbować znacznie lepiej sobie z nim radzić. Warto zacząć przede wszystkim od zmiany tego, jak spędza się wieczory. Podstawowe zasady, o które warto w tej sytuacji zadbać to:

  • pamiętaj, aby ostatni posiłek zjeść nie później, niż 2 godziny przed zaśnięciem (trawienie ciężkostrawnych pokarmów również może utrudniać zasypianie),
  • w godzinach wieczornych staraj się unikać pracy, a postaw na relaks,
  • wdróż rutynę kładąc się spać o podobnej porze każdego wieczora,
  • zadbaj o sypialnię, w tym zwłaszcza o to, aby była przytulna i sprzyjała nocnemu odpoczynkowi.
Co na sen bez recepty

Co na sen bez recepty oraz jakie zioła na dobry sen?

Doskonałym sposobem na walkę z bezsennością oraz z problemami z zasypianiem jest również wybranie różnego rodzaju preparaty apteczne i suplementy. Jakie zioła na dobry sen?

  • Waleriana – obniża aktywność układu nerwowego, dzięki czemu sprzyja relaksacji oraz redukuje niepokój. Tym samym pomaga w niemyśleniu o problemach oraz pomaga zasnąć.
  • Szyszki chmielu – pomagają odzyskać spokój, a także skutecznie koją nerwy.
  • Melisa – obniża stany lękowe, a także skutecznie zmniejsza niepokój. Dodatkowo wycisza, co pozwala lepiej zasypiać.

Jak zwalczyć bezsenność przy użyciu takich ziół? Warto przede wszystkim sięgać po napary, zwłaszcza w godzinach wieczornych tak, aby wprowadzić organizm w stan relaksacji oraz łatwiej zasypiać.

Jakie zioła na dobry sen

Jak widać odpowiedź na pytanie co zrobić na bezsenność zależy przede wszystkim od tego, co jest źródłem problemu. Jeśli jednak pomimo gruntownych zmian w stylu życia problem nie mija, warto skorzystać z konsultacji lekarskiej. Może się bowiem okazać, że przyczyna kłopotów ze snem jest poważniejsza i konieczne będzie kompleksowe leczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *